top of page


Digital analytiker vs. AI – fight eller framtid?
När ledningen börjar strama åt budgetarna med hänvisningar till automatiserad leadsgenerering, AI-annonsering och autogenererade rapporter, står många digitala marknadsförare plötsligt utan tydlig roll. Performance marketing utmanas av algoritmer, innehåll skapas av chatbottar – och analys är nu nästa område i skottlinjen.
Så vad är det egentligen som händer? Var går gränsen mellan vad AI gör och vad vi analytiker bör bidra med?

Johanna Alm
May 266 min read


Setting Up Custom Dimensions for A/B Testing with Experiment ID in GA4: A Step-by-Step Guide
Ever run an A/B test and wished you could easily track its impact in Google Analytics 4 (GA4) ? While GA4 doesn't have built-in A/B...
Kelvin Luhr
Oct 25, 20244 min read


Setting Up Custom Segments for A/B Testing in Piwik PRO: A Step-by-Step Guide
Ever run an A/B test and wished you could easily track its impact in Piwik PRO ? Although Piwik PRO does not provide native A/B testing...
Kelvin Luhr
Oct 25, 20246 min read
bottom of page